THY, reklam ve tanıtıma 3 ayda 663 milyon TL harcadı
Yönetiminde AKP’li isimlerin yer aldığı THY’nin yılın ilk 3 ayında, reklam ve tanıtım için 663 milyon TL harcadığı ortaya çıktı.
Türk Hava Yolları (THY) Anonim Ortaklığı ile bağlı ortaklıklarının finansal tabloları, şirketin reklam ve tanıtım giderindeki artışı gözler önüne serdi. İletişim Başkanı Fahrettin Altun’un eşi ve TÜRGEV Yönetim Kurulu Başkanı Fatmanur Altun ile AKP’li Melih Şükrü Ecertaş’ın yönetim kurulunda yer aldığı şirketin mali tabloları ortaya çıktı.
Tablolara göre çalışanlarına yönelik mobbing iddiaları ile gündeme gelen THY’nin Ocak-Mart 2023 dönemindeki reklam ve tanıtım gideri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 158 arttı.
BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre 2022’nin ilk 3 ayında 256 milyon TL olan reklam ve tanıtım gideri, bu yılın ilk 3 ayında 663 milyon TL’ye yükseldi.
DANIŞMANLIK HİZMETİNE 50 MİLYON TL HARCANDI
Şirketin söz konusu dönemde müşavirlik ve danışmanlık hizmet alımı için ödediği para da 50 milyon TL oldu.
2015 yılında reklam ve tanıtım için 563 milyon TL harcayan THY, 2017’de ise 910 milyon TL harcandı.
Harcanan tutar, yıllar içinde şöyle arttı:
– 2019: 994 milyon TL
– 2021: 696 milyon TL
– 2022: Bir milyar 847 milyon TL
– 2023 (Ocak-Mart): 663 milyon TL
FATMANUR ALTUN İÇİN GÖREVE DEVAM KARARI
Öte yandan THY, Fatmanur Altun ile Melih Şükrü Ecertaş’ın bağımsız yönetim kurulu üyeliklerinin devamına da karar verdi. Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) bildirilen karar kapsamında, Altun ile Ecertaş’ın, bağımsız yönetim kurulu üye adaylıklarına 21 Temmuz 2023 tarihli yazı ile “uygunluk” verildiği belirtildi.